بایدن سرنگونی بالن چینی را به ارتش آمریکا تبریک گفت!-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بایدن سرنگونی بالن چینی را به ارتش آمریکا تبریک گفت!

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه دستور داده بود تا در اسرع وقت بالن چینی منهدم شود، گفت پنتاگون توصیه کرد برای جلوگیری از آسیب به مردم، این کار روی اقیانوس اطلس انجام شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 05
کد خبر: ۱۷۱۶۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه برای منفجر کردن بالن نه‌چندان بزرگ چینی با یک فروند جنگنده «اف-۲۲»، به ارتش این کشور تبریک گفت.

 

بایدن با بیان اینکه ارتش آمریکا بالن جاسوسی چین را با موفقیت سرنگون کرد، گفت: «من دستور ساقط کردن بالن چینی را صادر کردم و پنتاگون توصیه کرد که این کار بر فراز اقیانوس [اطلس] انجام شود».

 

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی ضمن اشاره به اینکه روز چهارشنبه در مورد بالن چینی خبردار شده بود، توضیح داد: «به پنتاگون دستور دادم تا در اسرع وقت آن را نابود کند. پنتاگون معتقد بود برای اینکه کسی آسیب نبیند، بالن را بر فراز آب‌های سرزمینی هدف بگیرند».

 

پیش از این، وزارت دفاع آمریکا ضمن اشاره به تلاش چین برای جمع‌آوری اطلاعات از مراکز راهبردی این کشور با استفاده از بالن، گفته بود سرنگونی آن نیز با هماهنگی و حمایت دولت کانادا انجام شد.

 

ساعتی پیش بود که رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که دو جنگنده «اف-۲۲» این کشور بعد از چرخیدن اطراف بالن اطلاعاتی چین، آن را منهدم کردند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار